Informatieavond woensdag 27 maart 2024 Kwekerij Van der Velde

Achter de geraniums zitten...

Kwekerij Van der Velde vertelt over de kleurrijke wereld van de planten die meestal geraniums genoemd worden, maar eigenlijk pelargoniums zijn.

Tijd:         19.30 uur - 22.00 uur                                                                                                Locatie:    Natuurhus, Hagenborg 4, 7607 JT  Almelo                                                                          Kosten:    leden € 2,50, niet-leden € 5,-

Kwekerij Van der Velde neemt deze avond stekken mee van geraniums en fuchsia's.

Meer informatie vind je op onze website.

Noaberlezing 'De schaduwtuin' zaterdag 6 april 2024

Je kunt je nog steeds aanmelden, er zijn nog plekken vrij. Aanmelden kan tot en met dinsdag 2 april a.s.

Deze lezing gaat over schaduw in de tuin en welke planten zich daar goed voelen. Cor van Gelderen van Plantentuin Esveld in Boskoop neemt ons mee in de mogelijkheden van tuinieren in een schaduwtuin.

Datum:   6 april 2024
Tijd:       14.00 - 17.00 uur
Locatie: Frans op den Bult, Hengelosestraat 6, 7561 RT Deurningen
Kosten:   leden € 5,- en niet-leden € 7,50, inclusief koffie bij ontvangst

Vooraf aanmelden is verplicht en kan via dit aanmeldformulier.

Meer informatie vind je op onze website.

Stekjes gevraagd voor de stekjeskraam op de Lentefair

Zoals jullie weten wordt op zondag 12 mei a.s. weer de jaarlijkse Groei & Bloei Lentefair in het Doepark de Hagen in Almelo gehouden. We zouden ook graag dit jaar weer een stekjeskraam organiseren. Vandaar de vraag aan jullie of je stekjes, zaailingen of kamerplanten etc. kunt leveren om de kraam te vullen. Vorig jaar was het een enorm succes.

Wil je stekjes etc. leveren, geef dan van tevoren aan wat je in de aanbieding hebt via info(at)almelo.groei.nl, zodat we niet teveel van hetzelfde krijgen. Het materiaal graag in een potje en voorzien van label waar de naam van de plant op staat aanbieden.

De stekjes kunnen op de Lentefair tot 12.30 uur bij de kraam van Groei & Bloei ingeleverd worden. Als dit niet mogelijk is, kunnen we een afspraak maken waar het materiaal eerder gebracht kan worden.

We hopen weer op een volle kraam.

Lekker bakken voor de Lentefair

Naast al het groen op de Lentefair is er natuurlijk ook plek voor koffie en wat lekkers erbij. Wij zorgen voor de koffie en voor het lekkers doen we een beroep op jullie.

Weet je die lekkere taart voor een verjaardag die het eerst op is? Misschien zelfs met groen erin of erop? Carrotcake bijvoorbeeld of een taartje versierd met viooltjes of andere eetbare bloemen. Bak je lekkerste taart voor de fair en zie hoe iedereen ervan smult.

Als bakken niet je ding is maar verkopen wel, dan ben je ook van harte welkom!

Onkosten worden vergoed en de opbrengst is voor Groei & Bloei Almelo, zodat er weer mooie dingen georganiseerd kunnen worden.

Aanmelden bij Harriët Snippe 06 53940526 of harriet.snippe(at)gmail.com.

Verdere activiteiten:

• zaterdag 20 april: plantenruil. Van 10.00 - 10.30 uur. Inbrengen van planten vanaf 9.30 uur. Locatie: Stadsboerderij Beeklust, Almelo.
  • zondag 12 mei: Lentefair. Van 13.00 - 17.00 uur. Locatie: Doepark de Hagen, Almelo
  • zaterdag 25 mei: busreis naar Boskoop n.a.v. de Noaberlezing
  • zaterdag 22 en zondag 23 juni: Open Tuinen Weekend. Van: 11.00 - 17.00 uur.